piątek, 26 września 2014

[TŁUMACZENIE] Harper's Bazaar China październik 2014

"WITAJ, WU YIFAN. 1,87cm wzrostu, figura jak u modela, "aura fajnego", wygląd, jakby wyszedł prosto z mangi."
Sprawa z pozwem przeciwko znanej koreańskiej wytwórni, gdzie pracował, wywołała burzę. W obliczu ciągłych spekulacji i krytyki osoba zaangażowana, Wu Yifan, trzymał się z boku i nie otrzymał żadnych odpowiedzi. Wszyscy wiedzieli, że przebywa w Pradze i wraz z ekipą pracuje nad filmem w reżyserii Xu Jinglei, Somewhere Only We Know. Dzięki współpracy z obsługą filmu, dziennikarz Bazaar mógł polecieć do Pragi i wykonać z nim ekskluzywną sesję zdjęciową. Po powrocie do Chin wywiad przeprowadziliśmy przez telefon.

Marzenie.
Witaj, słyszysz mnie? Przepraszam, że musiałeś czekać. po tym uprzejmym powitaniu zaczął się nasz wywiad. Nawet przez telefon mogłem usłyszeć jego niewinność i słodycz jako debiutanta, a także szczęście, iż jego marzenie wreszcie się spełnia. W filmie, główny bohater nie lubi mówić za wiele, a jego aparycja jest raczej zimna i fajna, co także charakteryzuje jego samego, ale wciąż jest wiele odmienności między nim, a jego rolą. To sprawia, że czuje się zdolnym do odgrywania  tej roli w czasie stykania się z rozmaitymi wyzwaniami. Tak długo jak jestem zdolny grać, nic innego nie ma dla mnie znaczenia. Wu Yifan wspominał o swoim marzeniu wielokrotnie, ale nigdy go nie osiągnął. I nareszcie, ten sen się ziszcza. Powodem, dla którego Xu Jinglei wybrała Yifana do swojego filmu było to, że stwierdziła, iż jest to typ, w którym można zakochać się od pierwszego wejrzenia oraz roztacza wokół siebie aurę gwiazdy.
cr: Harper's Bazaar China/Weibo

Aktorstwo.
Tak długo jak jestem zdolny grać, nic innego nie ma dla mnie znaczenia. Ponieważ aktorstwo było moim marzeniem od długiego czasu, to [jego pierwsza rola w Somewhere Only We Know] sprawiło, że poczułem się bardzo podekscytowany, to bardzo odświeżające. Reżyser Xu zawsze była na początku, aby przypomnieć mi o emocjach, które moja postać ma przeżywać w poszczególnych scenach oraz o specyficznych ekspresjach, które musiałem ujawniać w tych partiach. Mówi mi to zawsze, gdy jest to potrzebne po to, aby wizerunek mojej postaci był jeszcze bardziej zwięzły. 

Wyzwanie.
Wciąż czuje presję kiedy gra, zwłaszcza główną rolę po raz pierwszy, jednak owa presja wcale go nie przeraża. Moim marzeniem od zawsze było grać w filmach, więc muszę się nauczyć sporo rzeczy, które sprawiają, że jestem podekscytowany. Jestem skłonny poświęcić cały mój czas i energię na zagranie tej roli dobrze. Dobrze wypaść w tym filmie, to jest teraz dla mnie najważniejsze. Ma nadzieję, że jego aktorstwo uzyska uznanie. Liczy na to, że gdy ludzie będą oglądać film zobaczą Zeyanga, a nie Yifana, W filmie, Zeyang trenuje koszykówkę, gra na wiolonczeli i na pianinie. Yifan jest ekspertem koszykówki, w szkole średniej brał udział w mistrzostwach juniorów NBA Chiny. Uczył się grać na wiolonczeli przez dwa miesiące bez żadnego wcześniejszego doświadczenia. Na pianinie grał jako dziecko, więc nie było mu tak trudno odegrać to w filmie, ale wciąż musiał trochę przygotować się do roli. Niezależnie od tych ćwiczeń powiedział, ze największym wyzwaniem jest granie emocjami nie tylko w scenach romantycznych z główną bohaterką, ale także w interakcjach z jego filmową rodziną. Wyznał, iż reżyser Xu pomogła mu bardzo w wyrażaniu postaci żywiołowo i naturalnie.

Akcja w filmie.
Mogę mówić o akcji szczegółami? zapytał Yifan, kiedy poprosiliśmy go, aby powiedział nam, jaka scena w filmie wywarła na nim największe wrażenie. Kiedy zgodziliśmy się na to, zawołał głośno z ekscytacją O, tak, tak, tak, tak, tak, była taka scena, w której dużo płakałem, proszę, oczekujcie na nią, to wielkie wyzwanie! Wu Yifan powiedział nam, że trochę się martwił tym, że nie jest w stanie płakać w trakcie kręcenia sceny, więc reżyser Xu pomogła mu dobrze płakać. Byłem szczęśliwy, kiedy wreszcie udało mi się zapłakać poprawnie. Wu Yifan uważa, że nie tylko sceny wywierały na nim wrażenie, również piękna sceneria Pragi. Poprosiliśmy Zareklamuj ten film jednym zdaniem. Będzie trudno z jednym zdaniem. Może jednym słowem? Niesamowity. zaśmiał się i zawahał przez chwilę. Albo w trzech słowach? Niesamowity film! (w języku chińskim są to trzy znaki) Wszyscy zaczęliśmy się śmiać.

Miłość.
Uważam, że jestem szczery w uczuciach. Wyrażam wszystko, co czuję, nie ma potrzeby niczego ukrywać. Dla mnie, miłość jest miłością, to bardzo proste słowo. Jeśli chodzi o idealny typ, został zapytany kilkakrotnie, ale odparł, że nie potrafi dać konkretnej odpowiedzi. Nigdy szczególnie nad tym nie rozmyślałem, Wydaje mi się, że jestem kimś, kto zachowuje się uczuciowo i zależnie od sytuacji. To nie jest jednostronna rzecz i uczucia mogą być skomplikowane. Gdybym spotkał dziewczynę, która mi się spodoba, wyszedłbym z inicjatywą [aby podkreślić swoje uczucia]. Wu Yifan przyznał, że nie jest osobą, która szczególnie lubi rozmawiać zwłaszcza z ludźmi, z którymi nie jest blisko, więc zwykle nie przejmuje inicjatywy [nie rozpoczyna rozmowy]. Gdybym poczuł, że ta osoba naprawdę mi się podoba, zacząłbym z nią rozmawiać.

Przyjaźń.
cr: Harper's Bazaar China/Weibo
Nie odpowiedział na pytanie od razu, wysłał tę wiadomość do redaktora po zakończeniu wywiadu.
Nieważne, co się stanie, przyjaźń podnosi cię na duchu.

Aktor czy piosenkarz?
Wielu fanów chciałoby zapytać, czy mimo kariery aktorskiej wciąż będzie skupiał się na śpiewaniu. Odpowiedział Jasne dwa razy. Aktorstwo to jego marzenie, jednak bardzo lubi muzykę. Przez ostatnie lata muzyka była ważną częścią jego życia. Nie chce porzucać rzeczy, które już zaczął. Ma nadzieję, ze dobrze poradzi sobie i z aktorstwem i ze śpiewaniem. Ostatnio, kiedy ma wolny czas, komponuje piosenki, pisze słowa. Może już wkrótce usłyszymy jego własną muzykę. Powiedział również, że w filmie jest interesująca część, kiedy śpiewa wraz z innym aktorem co sprawiło, że poczuł, iż może łączyć te dwie rzeczy w swoim życiu. Wzdycha z uśmiechem Czuję się pełen pasji wspominając tą scenę.

Moda.
Poza grą w koszykówkę jego hobby jest śledzenie modowych trendów w danym sezonie. Nie tylko obserwuje modę, ale także czyta o jej historii i kulisach, o powstaniu danego stylu i jego popularności. Po głębokich analizach wybiera style, które do niego pasują. Nie ignoruje żadnego szczegółu jak akcesoria. Wcześniej uwielbiałem bransoletki, naszyjniki, kolczyki i inne małe dodatki tego typu, ale teraz największą uwagę przykładam do pasujących butów. Wu Yifan preferuje hiphopowy styl z domieszkami ulicznej mody, co można łatwo zauważyć po jego Modzie Lotniskowej. Obok rozwijania swojej kariery aktorskiej i muzycznej, ma wiele pomysłów czy inspiracji związanych z przemysłem modowym. Jednym z jego przyszłych celów w tym zakresie jest stworzenie własnej marki. Mam mnóstwo planów na przyszłość, które potrzebują wielu przygotowań oraz pomocy wielu ludzi, więc staram się dążyć do ich realizacji krok po kroku.
Ponadto dodaje: Właściwie mój styl łączy się z moim ulubionym gatunkiem muzyki. Dla Wu Yifana moda jest czymś, co wnosi pozytywne odczucia do jego życia, to część jego stylu życia, która czyni go szczęśliwym.

cr: wu_yi_fan/exo-argentina/WuYiFan_KrisBar 

(poprzednie posty TUTAJ, zdjęcia TUTAJ)

Tłumaczenie: ~Ulf @ Wu YiFan Poland

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz